ALTIN 455,99
DOLAR 7,8342
EURO 9,4630
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 10°C
Çok Bulutlu
sohbet hattı sohbet hattı sohbet hattı seks hikaye avcılar escort esenyurt escort

Hazır Çizimlerin Sembol (Block) Olarak Kullanılması

05.04.2020
200
A+
A-
Hazır Çizimlerin Sembol (Block) Olarak Kullanılması
REKLAM ALANI

Çalıştığınız bir sayfada sık kullanılan bazı çizimleri sık sık çizmek yerine o çizimleri block yaparsak onları her defasında çağırabiliriz.
Örneğin bir elektrik/elektronik devresi, bir hidrolik/pnömatik devresi vb. çizimlerde kullanılan sembolleri her defasında çizdiğimizde çok zamanımızı alır. Bunun yerine o devre elemanlarını sembol olarak atarsak çizimimiz hızlanır

Blok İşlemleri
Block: Seçilen nesnelerin bloklaşmasını sağlar. Çizim içinde kullanılan standart parçaların her defasında tekrar tekrar çizilmesi yerine bir defa block oluşturulması ve aynı çizim dosyasında tekrar çağrılması için kullanılır. Bu komutu çalıştırabilmek için aşağıdaki yollardan birini kullanabilirsiniz
Draw toolbar:
Draw menu: Block/Make
Komut Satırı: Block

Make Block
Bu komut ile aşağıda görülen diyalog sayfası ekrana gelir
Block Definition diyalog penceresi şunlardan oluşur.
Name
Base point
Object
Preview icon
insert units
Description

Name (İsim verme): Block yapmak istediğimiz nesneye vereceğimiz ismin yazılacağı yerdir
Object (Nesne seçimi): Burada block yapılacak nesnenin seçilme işlemini gerçekleştiririz
Mouse’un sol tuşu ile block yapılacak nesneleri belirleriz
Base Point (Yerleştirme noktası): Ekrana getireceğimiz bloğun neresini referans kabul edeceğimizi bize soran kısımdır. Burada “Pick Point” denen kısma dokunup daha sonra nesnenin neresini referans kabul ettiysek orayı seçeriz. Burada nesnenin merkezinin referans
alındığı görünmektedir
Preview icon (Ön izleme): Block aldığınız nesnenin ekrana çağrılmadan önce bir ön izlemesi yapılabilmesi için buradaki seçenek işaretlenebilir. Böylece block alınan nesnenin ön izlemesi yapılabilir
insert Units (Kabul edilecek ölçü sistemi seçimi): Burada alınan block’un hangi ölçü sistemine göre kaydedileceği “insert units” kısmından belirlenir
“Description” seçeneği ile bu block hakkında herhangi bir açıklama yazılabilir
Bu bloğu kullanacak kişi bu açıklamayı block ekrana gelirken diyalog sayfasında görecektir.

insert Block
Yukarıda oluşturduğumuz bloğu gerektiğinde yine aynı çizim sayfasında bu komut ile çağırabiliriz. “insert Block” komutuna iki değişik şekilde erişebiliriz.
draw toolbar iconunu seçebilirsiniz veya çek menüden “insert/Block”tan gidilir. Karşımıza bir diyalog sayfası gelir
Yukarıdaki diyalog sayfasında name kısmında sizin istediğiniz block bulunuyorsa diğer kısımlara geçebilirsiniz. Eğer burada istediğiniz block yoksa “Name” kutusunun sağındaki “Browse” kısmına basarak block çizimini arayabilirsiniz.
Çizimi bulduktan sonra “insert point” kısmında bloğunuzun ekranda yerleştirileceği nokta istenir. Buradaki kutucuktan seçimi kaldırırsanız sizden x,y,z için koordinat değeri ister. Kutucuğu kapatırsanız klavyeden değer giremezsiniz ama mouse ile ekranda snap komutlarını kullanarak bu işi yapabilirsiniz.
“Scale” seçeneğinde block olarak çağrılan nesne 1:1 veya başka bir ölçekte ekrana getirilebilir. Çiziminiz iki boyutlu ise x ve y’de gerekli değişiklik yapılarak çiziminiz sayfaya istenilen ölçekte getirilir
“Rotation” seçeneğinde çiziminiz ekrana gelirken buradaki vereceğiniz açı miktarınca çevrilerek gelir. “Specify On-screen” kutucuğu doluysa açı değeri ekranda verilir.
insert diyalog sayfasının en alt soldaki “Explode” komutu ekrana gelen block resmin tek parça veya var olan parça sayısınca gelmesini sağlar. Örneğimizde 2 adet nesne vardı, onları çağırdığımızda tek parça halinde gelir. Onu kullanım yerine göre parçalamamız gerekir.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.

avcılar escort esenyurt escort canlı sohbet hattı
altyazılı porno film izle canlı sohbet hattı